lørdag 25. januar 2014

kjærlighetsstrikk

Til jul fikk jeg den aldeles nydelige strikkeboka Strikket med kærlighed av lillesøster. Utrolig fine modeller og fantastiske bilder.




Jeg har ikke kommet så langt som å strikke noe av det enda, men boka er så fin at det er en nytelse bare å bla i den. Modellene er i størrelser fra 3 til 8 år, men de er alle laget for ganske store pinner (4-6) så jeg lurer på å prøve meg med litt tynnere pinner og garn og se om noe kanskje kan bli passelig til en 1-2-åring til høsten? Designeren Vibe Ulrik Søndergaard har også en fin bok som heter Strikkede babydrømme - kanskje jeg må investere i den i tillegg? De danskene altså!

(De fire små bildene har jeg lånt hos sommerfuglen.dk og yarnfreak.dk)


13 kommentarer:

  1. Disse bøkene var nye for meg, men bare tittlene høres jo koselige ut:) Gleder meg til å se hva du tryller frem av disse! Danskene har jammen teket på dette med strikking

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde heller ikke fått med meg disse, så det var skikkelig gøy med noe helt nytt :)

      Slett
  2. Danskene er i slaget for tiden. Både boken og strikkemodellene ser kjempefine ut. Hvor tykke pinner brukes i oppskriftene?

    SvarSlett
  3. Danskene er flinke! Det var nydelige bilder- skulle bare hatt ei jente å strikke til:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var det da - det er kanskje morsomts hvis man har noen det passer til :)

      Slett
  4. Så flott bok, den har jeg ikke sett før, må sjekke den ut! Ha en magisk kveld hos deg!

    SvarSlett
  5. Oj, den ser fin ut! No blei eg frista til å kjøpe (nok ei) strikkebok...

    SvarSlett
  6. Denne boka har jeg også vurdert å kjøpe - så mange fine oppskrifter til små jenter <3

    SvarSlett
    Svar
    1. håper du blogger det om du skulle komme til å kjøpe og strikke noe fra den :)

      Slett
  7. Jeg må bare fortelle! I går var jeg på dagstur til Danmark(aalborg), og da kunne jeg ikke la være å kjøpe denne boka. Den er helt nydelig og litt annerledes modeller på plaggene. Takk for tipset.

    SvarSlett