onsdag 5. februar 2014

grønlandsvarmere

Min super tøffe venninne skal gå på ski over Grønland (ja - den stoooore øya, ikke bydelen!) i vår, og da trengs det pulsvarmere til å ha inni vindvottene. Håper disse kan fungere.




Grønnlandsvarmerne er strikket av ett nøste Drops Alpaca, på pinne 3, i et mønster som ble til underveis. Bestillingen var at de skulle være ganske lange så de sitter godt på. Det er stort sett ribb med 2 rette og to vrange over 40 masker, glattstrikk på uttak til tommel, og et flettemønster framme på hånda. Kanskje jeg skal prøve å skrive det ned? Får virkelig respekt for mønsterdesignere hver gang jeg prøver!


8 kommentarer:

  1. Så fine pulsvarmere, disse må gjøre godt når hun skal gå over Grønnland:) Alltid kjekt med folk som deler oppskrifter

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal gjøre det om den noen gang havner på papiret :) Og takk!

      Slett
  2. Kjempefine pulsvarmere som nok blir gode å ha:-)

    SvarSlett
  3. Når jeg skal gå over Grønland skal jeg også ha sånne! *drømmedrømme*

    SvarSlett
  4. Så spennende! Disse var fine, snakk om den O store testen for pulsvarmerne, da! Funker de over Grønland, funker de overalt:)

    SvarSlett